KAPZ – en världsnyhet som nu lanseras i Sverige!
KAPZ är en ny kategori inom All White portion med en unik ”long lasting” upplevelse – en smak som håller länge.
KAPZ är den senaste i raden av innovationer från Helsingborgsföretaget Kapz AB, som nu utvecklat framtidens nikotinportioner. KAPZ innehåller en smakkapsel1 som ger portionen en unik dubbel smakupplevelse – kicken av t ex äpple och sedan mint. Kapseln kan antingen ”knäckas” direkt före man stoppar påsen under läppen eller så kan man låta kapseln smälta på plats under läppen.
KAPZ håller smaken länge med ett lägre nikotininnehåll. Med smakeffekten och tillfredsställelsen från kapseln skapas unika möjligheter att minska nikotinintaget.
Försäljningsansvarig Christer Bogren berättar att även om nikotinprillor har funnits i några år nu, så är de flesta innovationerna kopplade till smak eller nikotinstyrka.
– Vi vill skapa en meningsfull och märkbar skillnad för konsumenten. Genom att tillföra en smakkapsel i nikotinprillan får vi en smakupplevelse som håller betydligt längre än andra nikotinprillor, säger han.
KAPZ ger med ett relativt lågt nikotininnehåll (4mg) en tillfredsställande nikotinleverans för de flesta användare. Nikotineffekten är i paritet med de mest sålda All Whiteprodukterna på marknaden.
– Vi har sett hur vissa aktörer har gått mot allt högre nikotininnehåll eller t o m alltför höga. Vi jobbar enligt en princip vi internt kallar ’Low Nic – High Kick’ för att maximera upplevelsen. Vi skapar en produkt som har ett lägre nikotininnehåll samtidigt som den ger snabb och fullständig frisättning av nikotinet – med mycket smak, säger VD Joachim Ahnstedt
Snabb frisättning handlar bl a om hur nikotinet är bundet och kompositionen av fyllnadsmedel i påsen. Det gedigna nikotinkunnandet i bolaget ligger bakom den produktutveckling som fört fram till KAPZ®.
KAPZ finns hittills i smakerna Double Mint, Apple Mint och Lemon Mint.
Om Kapz AB
KAPZ AB är grundat av snusgurun och apotekaren Thomas Ericsson, som bidragit starkt till att skapa kategorin All White portion. Flera stora företag i branschen marknadsför All White baserade på innovationer och patent som Thomas företag har skapat.
Kontakt: VD Joachim Ahnstedt
Telefon: +46 735 189404
E-post: joachim@kapz.se